Feyenoord heeft vrijdagmiddag bekendgemaakt dat ze een nieuwe hoofdsponsor hebben gevonden, zo meldt De Telegraaf. Vanaf komende zomer zal MediaMarkt Europarcs opvolgen als hoofdsponsor, welke sinds 2021 op de voorkant van het shirt prijkte. Na onderhandelingen hebben de Rotterdammers en de grootste elektronicaretailer overeenstemming bereikt over een meerjarig contract.

Met MediaMarkt als hoofdsponsor heeft Feyenoord een recorddeal gesloten. De komende drie jaar kan het nieuwe partnerschap bijna 20 miljoen euro opleveren. Het hoofdkantoor van MediaMarkt, gevestigd in Rotterdam, is overtuigd geraakt van de samenwerking na het analyseren van diverse gegevens.

“Voor MediaMarkt speelt ook de internationale uitstraling van Feyenoord een rol, mede door hun deelnames aan de Conference League, de Europa League en de groepsfases van de Champions League,” aldus de krant.

MediaMarkt heeft de laatste jaren een sterke groei doorgemaakt, met een omzetstijging van zes procent het afgelopen jaar tot 16,9 miljard euro. Met het aankomende hoofdsponsorschap bij Feyenoord hoopt het bedrijf deze groei voort te zetten.

Foto: Mischa Keemink

Avatar foto

DoorMischa Keemink

WaterwegSport.nl - info@waterwegsport.nl