De samenwerking tussen Feyenoord en Qurrent houdt na een jaar al op. Het energiebedrijf zal aan het eind van het seizoen voor het laatst op de shirts van de Rotterdammers staan.

Op de eigen website legt Greenchoice, dat met Qurrent is samengegaan het proces uit.

Feyenoord

Over het sponsorcontract met Feyenoord hebben we met Stichting DOEN, de toenmalige aandeelhouder van Qurrent, bij de overname al goede afspraken gemaakt. Stichting DOEN heeft de sponsorverplichting, die loopt tot seizoen 2020/2021, gegarandeerd. Feyenoord heeft dan ook volledige zekerheid over de inkomsten uit het hoofdsponsorcontract voor de totale contractduur.

Shirtsponsor

Qurrent zal echter in het nieuwe voetbalseizoen niet meer op het shirt verschijnen. En Greenchoice ook niet. Feyenoord heeft Qurrent weliswaar een enorme groei in naamsbekendheid opgeleverd, maar wij kiezen voor een andere aanpak. Van oudsher werken we met beperkte marketingbudgetten vanuit de strategie om vooral aandacht te verdienen met inhoudelijke campagnes en projecten. Als we partijen sponsoren zijn dat vrijwel altijd kleinschalige, missie-gerelateerde projecten en partijen. Feyenoord heeft de vrijheid om in samenwerking met Stichting DOEN een nieuwe strategische partner (sponsor) te zoeken.

Groene legioen

Voor het Groene Legioen, de Qurrent-leden met een Feyenoord-hart, verandert er met deze beslissing niets. Zij blijven gewoon tot het einde van het voetbalseizoen van de voordelen genieten die hen zijn toegezegd.

Foto: Mischa Keemink


Het laatste nieuws:

Avatar foto

DoorMischa Keemink

WaterwegSport.nl - info@waterwegsport.nl