Vlaardingen – ‘Een professionele organisatie met de klantgerichtheid en laagdrempeligheid van een familiebedrijf,’ zo luidt de visie van een van de grootste automobielbedrijven van de regio Waterweg. Het oer-Vlaardingse bedrijf DORZO is al ruim 55 jaar actief en competitiever dan ooit!

Waar de autobranche het de afgelopen jaren relatief moeilijk had, pakte het DORZO-team flink door; De van oudsher Renault dealer verruimde het aanbod met de merken Dacia en Nissan en wist zodoende een flinke groeispurt te maken. Ondanks de flinke groei aan klanten werden nooit de pijlers van het bedrijf uit het oog verloren: ,,Kwaliteit, service en betrokkenheid, dat zijn de kernwoorden waar het bij ons om draait,” steekt DORZO eigenaar Frans van Dorp van wal. ,,We hebben een geweldig team met een vaste kern van betrokken medewerkers die keihard werken met maar één doel: de klant tevreden te stellen. Of het nu gaat om de verkoop van een nieuwe auto of de afhandeling bij onze Service afdeling, daar willen wij ons in onderscheiden.”

Hockey Combinatie Schiedam (HCS) & vv Zwaluwen
Ook in de sportwereld is DORZO als sponsor van vele clubs en evenementen een begrip. Het bedrijf zal vanaf dit seizoen als hoofdsponsor van zowel Dames 1 als Heren 1 op het shirt van de nieuwbakken fusieclub tussen Spirit en Asvion prijken. Daarnaast zal ook het vlaggenschip van hoofdklasser Zwaluwen de naam van DORZO op de achterzijde van het shirt dragen. ,,Los van het feit dat beide verenigingen een zeer actieve businessclub hebben waarin veel klanten van ons actief zijn, hebben beide verenigingen een duidelijk plan,” beargumenteerd van Dorp zijn keuze om zich te verbinden aan de verenigingen. ,,Bij HCS bijvoorbeeld, staat echt iets moois te gebeuren. Een geweldig nieuwe accommodatie met maar liefst zes kunstgrasvelden en in een klap een van de grotere verenigingen uit de regio. In dat avontuur willen wij graag een ondersteunende rol spelen. Zwaluwen heeft dit seizoen het roer omgegooid en wil met regio-jongens op goed niveau blijven spelen, ook daar spreekt visie uit.”

Verbeterproces
De parallellen tussen DORZO en beide verenigingen lijkt te zijn gevonden. Een duidelijk plan en door willen groeien naar een hoger niveau. “Je mag niet stilstaan als bedrijf. Je moet jezelf blijven ontwikkelen, dat doen wij bij DORZO dan ook, “ geeft de ondernemer aan.

De volgende stip aan de horizon is reeds gezet:,,Over een aantal weken wordt bij ons het “Renault store concept” geïntroduceerd. Een totaal nieuwe beleving waardoor de klant veel meer kan worden meegenomen naar de mogelijkheden van zijn of haar potentiele nieuwe auto. Daarnaast is sinds enkele maanden een aparte klantenmanager aangesteld om toe te zien dat dit ook op onze service afdeling wordt nagestreefd. Wij blijven verbeteren!”

 

Avatar foto

DoorMischa Keemink

WaterwegSport.nl - info@waterwegsport.nl

Geef een reactie